_

مهندسی معکوس انواع بردها

 

مهندسی معکوس یک فرایند حل مسئله است که به جای آنکه از سوال آغاز شود، از پاسخ موجود آغاز می‌شود. کاربرد اصلی مهندسی معکوس در یکی از دو مورد زیر است:

  • وقتی جواب یک مسئله را می‌دانیم. اما نمی‌دانیم این جواب پاسخ به چه سوالی است.
  • وقتی سوال و پاسخ را می‌دانیم. اما نمی‌دانیم مسیر و فرایند رسیدن به این پاسخ چه بوده است.

معمولاً هدف مهندسی معکوس، استخراج دانش یا طراحی نهفته در یک محصول (کالا یا خدمت) است. این کار عموماً با هدف تولید مجدد آن محصول یا تحلیل آن محصول انجام می‌شود.

_

مدارات انالوگ و دیجیتال

 

سخت افزار مدارات شامل انواع قطعات الکترونیکی بوده که بر روی مدار چاپی یا PCB (Printed Circuit Board) که دارای جنس ها و انواع مختلفی می باشد قرار گرفته است. سخت افزارها با توجه به انواع طراحی ها می تواند به صورت کاملا آنالوگ، کاملا دیجیتال و یا تلفیقی از این دو تکنولوژی باشد.

مهندسی معکوس مدارات الکترونیکی جهت دستیابی به دانش و فایل های اولیه طراحی یک محصول الکترونیکی انجام می گیرد. مدارک و مستنداتی که در نهایت از این فرایند نتیجه می شود شامل فایل مدار چاپی (PCB)، فایل نقشه مدار (Schematic) و فایل لیست قطعات می باشد.

در نهایت با توجه به اطلاعات کسب شده از مدل اصلی اقدام به ساخت نمونه هایی در مقیاس نمونه و صنعتی امکان پذیر می باشد.

_

قفل گشایی و خواندن کد انواع آی سی ها

 

به طور معمول آی سی های برنامه پذیری که در تولید و عرضه محصولات نهایی الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد، از خاصیت قفل گذاری استفاده می کنند. این مهم به این معنا می باشد که در فرآیند مهندسی معکوس یک برد الکترونیکی که دارای آی سی های برنامه پذیر است، امکان خوانش کدهای هگز آی سی جهت کپی کردن وجود ندارد.

از این رو با توجه به درخواست مشتریان و اهمیت این موضوع، خدمات قفل گشایی آی سی ها و کپی برداری از کد هگز آنها و انتقال به آی سی جدید فرآهم شده است.